پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 295
نویسنده : tara

هرچند گربه‌ها به اندازه سگ‌ها اجتماعی نیستند و در برخی از مواقع بسیار سخت با دیگران برقرار می‌کنند، اما ازآنجایی‌که بسیار باهوش هستند، سریع متوجه منظور شما شده و به راحتی تربیت می‌شوند. با این حال بسیاری از افراد احساس می‌کنند گربه‌ها به درستی تربیت نمی‌شوند و چیزی یاد نمی‌گیرند به همین دلیل او را رها می‌کنند، درصورتی‌که این‌چنین نیست. در این بخش از جوان ایرانی آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل را برای شما بیان می‌کنیم.

 

 

آموزش تربیت و نگهداری گربه‌ها در منزل
اگر شما عزیزان گربه‌ها را به درستی تربیت کنید، رابطه عمیقی با شما برقرار کرده و از خوشحال شدن شما لذت برده و از ناراحتی شما غمگین می‌شوند. بنابراین هرچند گربه‌ها نیازی به جلب رضایت انسان‌ها احساس نمی‌کنند، اما شما با رفتار درست، می‌توانید او را طوری تربیت کنید که در منزل از وجودش لذت ببرید. در ادامه این بخش راهکارهای مناسب جهت تربیت گربه‌ها را بیان می‌کنیم.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

عدم توجه در هنگام خرابکاری گربه

اگر گربه شما خرابکاری کرد و یا به هر دلیلی کار اشتباهی انجام داد به‌هیچ‌وجه به او توجه نکنید و تشویقش نکنید، حتی لبخند هم نزنید. زیرا این کار باعث می‌شود که گربه احساس کند که به او توجه کرده‌اید و مجدداً آن کار اشتباه را تکرار کند. درواقع شما نباید توجه کرده و عدم توجه را تکرار کرده تا گربه متوجه شود که با این کارها نمی‌تواند توجه شما را به خود جلب کنند درنتیجه اشتباه خود را کنار می‌گذارد.

 

تفاوت تربیت گربه پرشین با سایر گربه‌ها


ازآنجایی‌که گربه‌های پرشین کمی تنبل هستند و همچنین یک کمی ضریب هوشی پایین‌تری دارند، بنابراین شما باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. سپس با پشتکار بسیار بیشتری به او آموزش دهید، دقیقاً هماهنند گربه‌های شیطون نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارند.

 

نحوه غذا دادن به بچه گربه
دقت کنید که نحوه غذا دادن به بچه گربه با گربه بالغ متفاوت است. درواقع باید به او غذای مرطوب بدهید زیرا هضم آن آسان‌تر است‌‌‌. معمولاً گربه‌ها تا سن ۸ هفتگی نمی‌توانند غذای خشک بخورند. ازآنجایی‌که غذای بچه گربه‌ها حاوی مقدار زیادی چربی و پروتئین است بنابراین غذای آن‌ها با گربه‌های بالغ تفاوت دارد. اگر مادر بچه گربه وجود دارد نباید به او غذا بدهید، ولی اگر مادر حضور ندارد باید به‌خوبی از بچه گربه مراقبت کرده و در سروقت به او غذا بدهید.

 

آموزش ادرار به گربه‌ها
اغلب گربه‌ها به صورت غریزی می‌دانند که باید در خاک دستشویی کنند. اما اگر با این محل دستشویی آشنا نیستند، پس از بیدار شدن از خواب و یا وقتی‌که به او غذا می‌دهید با او را در داخل خاک قرار دهید تا با محیط دست‌شویی در خاک آشنا شود. اما اگر به هر دلیلی دستشویی نکرد می‌توانید از قطره‌های تعلیم ادرار کمک بگیرید‌

 

چگونگی مسواک زدن گربه‌ها

به سلامت دهان و دندان گربه‌ها اهمیت زیادی قائل شوید، زیرا اگر دندان‌های گربه جرم بگیرد و یا خراب شود بوی نامطبوعی می‌دهد و نیاز است که نزد دامپزشک ببرید. سعی کنید در روزهای اول فقط مسواک را درون دهان گربه قرار دهید، پس از چند روز مسواک را به لثه‌های گربه بزنید و سپس و در روزهای آینده با خمیردندان مخصوص دندان‌ها را مسواک بزنید. همچنین برای تمیز کردن دهان گربه می‌توانید از دهان‌شویه، ژل دندان و تشویقی‌های دنتال نیز برای جلوگیری از جرم دندان بهره ببرید.

 

راز موفقیت در تربیت گربه
شما همراهان گرامی مجله جوان ایرانی باید بدانید که مهم‌ترین راز موفقیت در تربیت گربه‌ها تکرار و تکرار است. درواقع اگر علاقه دارید که او را به صورت حرفه‌ای تربیت کنید، باید صبور بوده و پشتکار زیادی داشته باشید. همچنین گربه‌ها را تنبیه نکنید، زیرا در این صورت اگر گربه را تنبیه بدنی کرده و یا به او داد بزنید، از شما ترسیده و دچار مشکلات رفتاری می‌شود. درنتیجه به همین دلیل لحن صحبت شما باید درعین‌حال که کمی جدی و قاطع است اما مهربان باشد، زیرا گربه‌ها از افرادی که زیادی جدی هستند خوشش نمیاد.

تربیت گربه در هر مکانی


گربه‌ها را نباید عادت دهید که حتماً برای تربیت در مکان خاصی قرار بگیرند. بلکه در هر جا و هر مکانی بیرون از خانه فرصت داشتید تمرین را شروع کنید و برای گربه خود تشویقی‌های خوشمزه در نظر بگیرید.

 

برس کشیدن گربه‌ها
در تمامی گربه‌ها به صورت روزانه نیاز به برس کشی وجود دارد، بنابراین از همان ابتدا گربه را عادت دهید. بهترین زمان برای برس کشی زمانی است که گربه بیدار می‌شود و همچنین پس از غذا خوردن زمان مناسبی است. البته دقت کنید در نژادهایی از گربه که موهای آنها کوتاه است روزی یک‌بار و در نژادهایی که موهایشان بلند است ۲ تا ۳ بار این عمل را انجام دهید. البته در فصل ریزش موی گربه‌ها تعداد دفعات برس کشی نیز باید بیشتر شود

 

نحوه حمام کردن گربه‌ها

ازآنجایی‌که گربه‌ها موجوداتی بسیار تمیز هستند و روزانه بدن خودشان را بسیار لیس می‌زنند تا تمیز شوند، زیرا بزاق دهان گربه آنتی باکتریال است، نیاز به استحمام در آن‌ها بسیار کمتر است. همان‌طور که می‌دانید گربه‌های خانگی نیازی به گردش بیرون از خانه نیز ندارند. در این صورت می‌توانید هر ۳ ماه یک‌بار گربه‌های خود را حمام کنید، اگر او را بیشتر حمام ببرید، دچار ریزش مو، بیماری‌های پوستی و خشکی پوست می‌شود. اگر به‌طورکلی از آب می‌ترسد برای حمام به کلینیک مراجعه کنید. اگر در منزل او را حمام می‌کنید که ابتدا با دستمال خیس بدن گربه را نرم دار کنید و سپس به‌آرامی آب را روی گربه باز کنید. مراقب گوش‌ها و چشم‌هایش باشید. حتماً از شامپوی مخصوص گربه استفاده کنید و پس از حمام نیز با سشوار ملایم، بدن او را خشک کنید.

 

 

سخن پایانی
آموزش‌هایی که می‌توان به گربه ارائه داد تا تبدیل به یک دوست پشمالو شود را در این بخش از جوان ایرانی ارائه دادیم. شما عزیزان می‌توانید وقتی به گربه آموزش حرفه‌ای ارائه دادید از او عکس و فیلم بگیرید و در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

https://irjavan.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/




بازدید : 338
نویسنده : tara

متن آهنگ این فاصله اگر چه بسته دست و بالم را حجت اشرف زاده

 

میــــــدانم شبی در اوجِ زیبایی♩♪ میایی

تو با رقصی تمــــــاشایی می ♩♪آیــــــی •میـــــدانم

بیـــــــــمارم تو با درمانِ♩♪ تنهایی مــــــــی• آیی

به گوشم ♩♪همچو لالایی می آیـــــــی •میدانم

هـــــــــــرباره♩♪ اسمت روی لبم???? چـــــــــشم مرا تر• کرد

♩♪ـای بی خـــــــــبر از حالـــــــــو روزم???? بی خبر بـــــــرگرد

ای رفــــــــته از دســـــــــــت رفتم???? از دســــــــت

این فاصـــــــــله اگر چه بسته ????دســـــــــت• و بالم را

فـــــــریاد ????زده گاهی سکوتم• حــــــــس و ????حالم را

ماندم???? به پایت تا???? نــــــــــــفس هست

 

آهنگ جدید حجت اشرف زاده به نام «این فاصله اگر چه بسته دست و بالم را»




بازدید : 4529
نویسنده : tara

 

با توجه به توانایی کودهای دامی در تولید بیوگاز در این پژوهش راکتور ناپیوسته تولید بیوگاز از فضولات و پسماندهای دامی مدل­سازی و شبیه سازی شده است. شبیه سازی هاضم تولید بیوگاز با استفاده از مدل سینتیکی ساده انجام شده است و همچنین از روش مرسوم و ساده رانگ کاتای مرتبه 4 جهت حل معادلات استفاده شده است. در ادامه به توضیح چندزیرمجموعه از مواد شیمیایی علوم زیستی میپردازیم. در ادامه به توضیح چند زیرمجموعه از مواد شیمیایی آنالیتیکال میپردازیم. اما در صورتی که در خرید این مواد اولیه مورد نیاز، تنها با یک تامین کننده وارد مذاکره شوید، همیشه می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که با تمام شدن هر یک از لاین های مواد اولیه آزمایشگاهی یا نیاز به خرید یک نوع ماده اولیه جدید، کافی است که با همین تامین کننده تماس گرفته و تمامی خرید خود را به راحتی انجام خواهید داد. اکثر مواد مدرن و با تکنولوژی بالا، از ترکیبات ارگانیک یا آلی تشکیلشده است. واردات لوازم آرایشی و بهداشتی از چه کشورهای صورت می گردد ؟ ۱۳٫ پروانه مسئول فنی باید برای هر محصول وارداتی باشد به این صورت که هر کالایی که وارد کشور می شود باید یک مسئول مرتبط با آن کالا را داشته باشد تا به عنوان مسئول فنی شرکت وارد کننده باشد .

مرکز خرید اسانس خوراکی، انواع اسانس ها را به صورت عمده، ارائه می کند. تشخیص دقیق تر آزمایش ها و ماشین های تولید و اسمبل آن با محصول مذکور، دانش بومی است که توسط شرکت آرون زیست، برای اولین بار در کشور به تولید رسیده است. 8. درون نوشابه های غیر الکلی و الکلی از اسانس استفاده می کنند. 1- معادله سرعت تولید میکروارگانیسم­ها از درجه یک می­باشد. 3- میزان تجزیه سوبسترا و تولید گاز متان، به زمان ماند سوبسترا بستگی دارد. این کتاب نگاه ویزه ای به کاربردهای آرایشی - بهداشتی و فرمولاسیون های مربوط به آن را دارد. شرکتهای آرایشی و بهداشتی در حال حاضر با استفاده از فن آوری های پیشرفته به منظور توسعه محصولات چند کاربره از همین تکنیکها استفاده می کنند. بعضی از آنها دارای خاصیت اسیدی و بعضی دیگر دارای خاصیت بازی هستند. به عبارت دیگر میکروارگانیسم­های اولیه همانند کاتالیست عمل می­نمایند.

از این رو میتوان دریافت که حداکثر بیوگاز تولیدی مقدار مشخصی میباشد و وابسته به میزان سوبسترای ورودی است. از واکنشهای ایمونولوژیک تشخیصی تخلیص پروتئین، میتوان طیف وسیعی از معرفهای جهت پاسخگویی نیازهای تحقیقاتی شما در حوزه پروتئین موردنیاز ارائه نمود. شرکت شیمی آسیا گستر به پاس قدردانی از این افتخار همیشه بطور جد می کوشد تا با ارائه متد روز با بالاترین سطح کیفی فرمولاسیون و همچنین بیشترین صرفه اقتصادی و پیگیریهای ممتد بعد از ارائه فرمولاسیون جوابگوی بخشی از این حٌسن اعتماد و انتخاب شما بزرگواران باشد. در صورتی که به انواع استانداردها، بافرها به خصوص برند مرک آلمان، کیتهای سنجش مانند اندوتوکسین، انواع محیطهای کشت مانند محیط کشت فلوید تیوگلیکولات مدیوم و همچنین مواد اولیه دیگری نیاز دارید، کارشناسان ما شما راهنمایی خواهند کرد. برای خرید از شرکت ارج شیمی گستران ازکارشناسان فروش ما قیمت را استعلام و بعد ثبت سفارش کنید. با ما همراه باشید. می توان به طور کلی اشاره کرد که طعم دهنده ها و اسانس های شبه طبیعی خوراکی در صنایع مختلف غذایی و دارویی که محصولات معطر و یا با طعم خاصی تهیه می کنند مورد مصرف هستند. درجه خالص یا عملی نیز گفته می شود ، با هیچ استاندارد رسمی مطابقت ندارد.

با شروع جنگ جهانی دوم مجدداً جهت گیری شرایط اقتصادی تغییرکرد، به گونه ای که کارگران ماهر و مواد اولیه روز به روز کمتر می شد. همچنین مرحله تأخیر کوتاه­تر و به تبع آن زمان مورد نیاز برای تجزیه کامل سوبسترای ورودی کم­تر میشود. غلظت گاز متان در مرحله سکون برابر با g/L 29/10 می­باشد. نانوذرات نقش مهمی در فناوری نانو و الکترونیک ایفا میکند. نانو ذرات سیلیکا مزوپور در تحویل دارو، رزونانس مغناطیسی و تصویربرداری فلورسانس، دستکاری مغناطیسی و هدف قرار دادن سلول استفاده میشوند. در سالهای اخیر، اکسیدهای معدنی، بهطور عمده بهعنوان نانوذرات، بهطور کاربردی بهعنوان عوامل ضد میکروبی استفاده میشوند. اسانس آلوئه ورا نه تنها می تواند رشد سالم مو را تقویت کند، بلکه در حفظ مو و پیشگیری از ریزش مو نیز موثر است. فرمولاسیون معرفی شده در بالا تنها بخشی از فرمولاسیون شرکت شیمی آسیا گستر می باشد. شرکت آریا تجهیز واردکننده و تأمین کننده مواد شیمیایی ، آزمایشگاهی ، مواد اولیه دارویی ، مواد آرایشی، مواد بهداشتی ، کارخانجات صنایع غذایی و صنایع لبنی و آزمایشگاه های کنترل کیفی، آزمایشگاه های تصفبه آب و فاضلاب، آزمایشگاه های محیط زیست، آزمایشگاه های پاتولوژی ، مراکز دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، موسسات پژوهشی و مراکز استاندارد و پالایشگاه ها می باشد.




پیشنهاد متکی برای کاندیداتوری رئیسی
نوشته شده در شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 409
نویسنده : tara
سخنگوی شورای وحدت گفت: ما به مردم پیشنهاد می کنیم که آقای رئیسی نامزد پاکدست و قابل اعتماد برای کشورداری است. بر این باوریم که انتخابات سال آینده بسیار کلیدی است و باید با تقویت خط انقلابی مسیر پیشرفت ایران با جدیت دنبال شود.
 
                                                   پیشنهاد متکی برای کاندیداتوری رئیسی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت در همایش کمیته کارگری که در محل همایش های آدینه برگزار شد، با تاکید بر لزوم‌ تلاش برای دستیابی به وحدت و اجماع نظر همه نیروهای انقلابی و ارزشی افزود: شخصیت آقای رییسی‎ اجماع آفرین و وحدت آفرین است. اگر آقای رئیسی به میدان انتخابات وارد شود ما به عنوان شورای وحدت قویا از ایشان حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‎ما به مردم پیشنهاد می کنیم که آقای رئیسی نامزد پاکدست و قابل اعتماد برای کشورداری است.

متکی یادآور شد: ‎قبل از ورود آقای رئیسی به قوه قضاییه، مردم نسبت به مبارزه با فساد و اینکه جلوی دزدی ها و حرام خواری ها و پلشتی ها گرفته شود کاملا ناامید شده بودند اما وقتی آقای رئیسی به قوه قضاییه رفتند یک بارقه امیدی در میان مردم ایجاد شد.

سخنگوی شورای وحدت افزود: ‎شورای وحدت معتقد است که همه باید در تصمیم گیری و ایجاد زمینه برای برگزاری انتخابات پرشور و آینده ساز شریک باشند پس برای این هدف، از اقشار مختلف و احزاب و تشکلها و اساتید و دانشجویان و رزمندگان و زنان و کارگران و فرهنگیان دعوت کرد که در فرایند این تصمیم‌گیری و تصمیم سازی حضور و مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما بر این باوریم که انتخابات سال آینده بسیار کلیدی و تعیین کننده است و باید با تقویت خط انقلابی و نگرش اصیل اسلامی ایرانی مسیر پیشرفت و تعالی ایران عزیز با جدیت و اهتمام مضاعف دنبال شود و کمبودها و کاستی هایی که در چند سال اخیر داشتیم جبران شود.

در این همایش که به همت کمیته کارگری شورای وحدت برگزار شد، نمایندگان و فعالان تشکل‌های کارگری به طرح‌ نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و مهمترین مطالبات و مشکلات اقشار کارگری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

 
 



بازار بی رونق میوه در روزهای پایانی سال
نوشته شده در شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 405
نویسنده : tara
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق سنوات گذشته در اسفند به دلیل خانه تکانی و خرید سایر مایحتاج، تقاضا برای خرید میوه کاهش می‌یابد و به روزهای پایانی سال موکول می‌شود.
 
 
                                                   بازار بی رونق میوه در روزهای پایانی سال

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسداله کارگر رئیس درباره آخرین تحولات بازار میوه و سبزی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، تقاضا برای خرید میوه در اسفند به روزهای پایانی سال موکول می‌شود و هم اکنون به دلیل خانه تکانی و خرید سایر مایحتاج، تقاضایی در بازار نیست و از ۲۵ اسفند تقاضا برای خرید میوه به اوج می‌رسد.

وی قیمت هر کیلو انار شیراز را ۱۴ هزار تا ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو انار کوهستان ۱۸ هزار تا ۲۸ هزار تومان، انگور شاهرودی ۱۱ هزار تا ۱۶ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال خونی ۱۰ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی جنوب ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، پرتقال ناول ۱۸ هزار تا ۲۴ هزار تومان، خیار رسمی ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان و خیار گلخانه ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه در بازار بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو سیب زرد دماوند با نرخ ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۵ هزار تا ۹ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، کیوی ۱۱ هزار تا ۱۷ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، گریپ فروت تو سفید ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، لیموشیرین ۹ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی بندری ۲۶ هزار تا ۳۳ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۱۳ هزار تا ۱۸ هزار تومان، نارنگی پیچ ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، هندوانه محبوبی و میناب ۵ هزار تا ۹ هزار تومان و موز ۳۸ تا ۴۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی درباره عرضه گلابی با نرخ ۱۲۵ هزار تومان در مغازه‌ها گفت: گلابی در نرخ نامه میدان مرکزی نیامده و جز بارهای لوکس محسوب می‌شود، اما این طور نیست که بر آن نظارتی صورت نگیرد چرا که مغازه داران بر مبنای فاکتور باید سود مصوب را لحاظ کنند.

کارگر درباره اینکه عرضه گلابی در مغازه‌ها داخلی است یا وارداتی؛ بیان کرد: واردات ۴ میوه همچون آناناس، نارگیل، انبه و موز قانونی است و بقیه از طریق قاچاق وارد می‌شود و همواره کار کارشناسی از سوی بازرسان و کارشناسان باید صورت گیرد که گلابی‌ها داخلی است یا وارداتی.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو بادمجان قلمی ۳ هزار تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، به ۹ هزار تا ۱۷ هزار تومان، پیاز شیری ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، پیاز نو ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، پیاز زرد ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، سیب زمینی کهنه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنج ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، ترب سیاه ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، تره فرنگی ۹ هزار تا ۱۷ هزار تومان و چغندر ۴ هزار تا ۶ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی نو با نرخ ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، سیر خشک ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، شلغم ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۹ هزار تومان، کدو حلوایی ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی۳ هزار تا ۴ هزار تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، کدو مسمایی ۷ هزار تا ۹ هزار تومان، کلم سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم قرمز ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، لوبیا سبز ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، لیموترش ۱۴ هزار تا ۲۲ هزار تومان و هویج ۵ هزار تا ۸ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان و سبزی خوردن ۶ هزار تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب عید نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی بار، کمبودی در توزیع نداریم و گرانی به مبدا بار ارتباط دارد چرا که اعضای ما بر مبنای فاکتور باید سود مصوب خود را لحاظ کنند.

 

 
 



ملاقات مادر و فرزند بعد از ۲۹ سال
نوشته شده در شنبه 16 اسفند 1399
بازدید : 408
نویسنده : tara
روز ۱۱ بهمن پسر جوانی به اداره ۴ پلیس آگاهی پایتخت رفت و از کارآگاهان درخواست کرد تا مادرش را که از دوران خردسالی ندیده بود، برای او پیدا کنند.
 
 
                                                   ملاقات مادر و فرزند بعد از ۲۹ سال

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، کارآگاهان با درخواست مرد جوان وارد عمل شدند و با هماهنگی‌های قضائی، تحقیقاتی را شروع کردند.

آنها بعد از دریافت مشخصات مادر این جوان به بررسی سرنخ‌هایی پرداختند که از زن میانسال وجود داشت و به این ترتیب در مدت چهار روز موفق شدند مادر گمشده را پیدا کنند. پسر ۳۰‌ساله که ساکن ترکیه است و اضطراب و انتظار در چشم‌هایش دیده می‌شد، دقایقی قبل از دیدار مادر خود گفت: حدود یک سالم بود که پدر و مادرم از هم جدا شدند و بعد از آن پدرم به خاطر کارش کشور را ترک کرد. مادر هم بعد از جدایی ازدواج مجدد کرد و به این صورت من از مادرم جدا شدم و از آن به بعد سختی‌های زندگی‌ام شروع شد.

او ادامه داد: چون آن زمان شیرخوار بودم، هیچ تصویری از مادرم در خاطر ندارم، اما این سال‌های اخیر تمام ذهنم را دیدن مادرم مشغول کرده بود و به این نتیجه رسیدم که هر طور شده باید او را پیدا کنم. با خودم می‌گفتم شاید مُردم و نتوانستم مادرم را ببینم.

او درباره حسی که به مادرش دارد، گفت: حسم را نمی‌توانم بیان کنم، شاید بعضی‌ها بگویند تنفر، اما هیچ‌کسی نمی‌تواند به مادرش حس تنفر داشته باشد. به او حق می‌دهم و قضاوتش نمی‌کنم، فقط یک سؤال دارم که گناه من چه بود؟ من شرایط سختی را در این مدت گذراندم و از شش‌سالگی در کارگاه کیف نخ‌زنی می‌کردم. دقایقی بعد، پسر جوان وارد اتاق رئیس اداره ۴ پلیس آگاهی پایتخت شد و با دیدن مادرش او را در آغوش گرفت. ‌زن میانسال با دیدن پسرش شروع به گریه کرد و در میان اشک خطاب به فرزندش گفت: چند سال قبل از طریق فیس‌بوک پسر کوچکم، فیس‌بوک تو را پیدا کردیم و پیام دادیم، اما موفق نشدیم پیدایت کنیم. این مادر و فرزند بعد از کمی گفت‌وگو پلیس آگاهی را ترک کردند.

 

 
 



به وبلاگ خود خوش امدید
نوشته شده در 0 0
بازدید : 374
نویسنده : tara
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد